Wednesday 10 October 2012

Gegaran Bank Negara Malaysia

Tanggal 1 Oktober 2012, mencatat satu sejarah pahit buat syarikat Genneva Malaysia Sdn Berhad (GMSB) apabila di katakan telah di serbu oleh Bank Negara Malaysia, Polis Diraja Malaysia, Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan serta Suruhanjaya Syarikat Malaysia untuk tujuan siasatan.

Untuk rekod, semua peralatan, dokumen dan akaun bank syarikat telah dibekukan sementara penyiasatan dilakukan. Bermakna, tiada urusan operasi, tiada lagi urusan jual beli bahkan tiada hibah yang boleh disalurkan kepada pelanggan Genneva.

Pernahkah ANDA TERFIKIR?
Syarikat yang bertapak kukuh dengan memberi manafaat kepada lebih 60,000 orang. Apa manafaat yang diberikan? Dengan membeli emas di Genneva, syarikat Genneva dengan berbesar hati (atas budibicara syarikat) memberikan hibah kepada pelangan setiap bulan.

Pendapatan melalui hibah ini lah yang digunakan oleh pelanggan Genneva bagi melangsaikan hutang PTPTN, ada yang menggunakan untuk menanggung perbelanjaan ribuan ringgit bagi perubatan ibubapa mereka yang sakit kronik seperti dialisis, menjelaskan yuran pembelajaran anak-anak mereka di sekolah dan pusat pengajian tinggi dan lebih membanggakan, dengan hibah inilah ada pihak menyalurkan bagi pihak yayasan anak-anak yatim. Banyak kebaikan yang tidak dapat saya nyatakan...ternyata AMAT BANYAK!!!

Bayangkan jika syarikat Genneva di musnahkan oleh tangan-tangan ghaib yang tidak berperikemanusian atas nama melindungi pihak pengguna..adakah ianya jalan yang terbaik untuk melakukannya? 

Jika ada kesalahan di dalam sesetengah perkara, pihak yang berkuasa atau bertanggung jawab membantu atau membimbing ke jalan yang betul atau memberi garis panduan yang jelas supaya syarikat yang telah memberikan sumbangan yang besar kepada rakyat dan ekonomi ini dapat menyumbangkan lebih banyak manafaat kepada negara.

Pelanggan menanti dengan penuh berdebar dan sudah timbul riak-riak kebencian ke atas pihak berkuasa terutama pihak Bank Negara Malaysia. Ini mencatatkan rekod, selalunya kita lihat, pelanggan akan marah dengan syarikat tetapi kali ini...mereka semua BERPADU, BERSEPAKAT dan BERSATU menyokong syarikat Genneva kerana bagi pelanggan yang memahami, Genneva tidak bersalah selagi tiada bukti yang menyatakan syarikat melakukan kesalahan.

Selama berurusan sejak di tubuhkan, syarikat Genneva tidak pernah gagal membayar hibah setiap bulan, tidak pernah gagal untuk membeli semula emas (walaupun tiada istilah buy-back guarantee) dan tidak pernah gagal memberikan emas yang dibelikan oleh pihak pelanggan..

Lihat keluhan pelanggan yang menyokong Genneva