Thursday 11 October 2012

Dengarlah luahan hati mereka

Begitu besar sumbangan Genneva kepada rakyat Malaysia. Pernahkah kita membayangkan apa akan jadi selepas kita pencen. Adakah cukup dengan simpanan yang telah kita ada sekarang dan baki hari/bulan/tahun kerja yang akan kita akhiri...pencen!

Berbanding dengan kakitangan kerajaan yang mendapat pencen selepas mereka bersara tetapi tidak bagi pekerja swasta. Berapakah jumlah kewangan (duit simpanan) yang kita perlu ada untuk MENAMPUNG KEHIDUPAN kita apabila kita pencen nanti. 

Bayangkan jika kita mempunyai RM500 ribu simpanan semasa kita pencen, berapa lamakah dengan duit simpanan tersebut mampu MENAMPUNG KEHIDUPAN SELEPAS PENCEN? 3 tahun, 5 tahun atau lebih 10 tahun...jika kita

Dengan RM500 ribu simpanan

RM 8000 setiap bulan kita dapat belanjakan SELAMA TEMPOH 5 TAHUN shj!
RM 5200 setiap bulan kita dapat belanjakan SELAMA TEMPOH 8 TAHUN shj!
RM 4000 setiap bulan kita dapat belanjakan SELAMA TEMPOH 10 TAHUN shj!

Persoalan, cukupkah dengan berjimat dengan RM4000 perbelanjaan kita sebulan...setelah umur kita pada waktu di USIA TUA yang secara khususnya PERBELANJAAN PERUBATAN SEMAKIN MENINGKAT!

Maka insan seperti ini mencari pendapatan sampingan yang tidak memerlukan masa dan tenaga yang banyak yang sesuai dengan USIA dan TENAGA mereka.

Dengarlah luahan mereka..jika anda mempunyai ayah atau datuk seperti beliau ini..bayangkan jika anda menganiyai mereka dengan menutup pintu rezeki yang mereka cari...bayangkan!!

Sesungguh setiap manafaat yang diperolehi dari Genneva amat besar maknanya buat mereka.


No comments:

Post a Comment