Friday 17 June 2016

Ubahsuai rumah: Kabinet dapur Part 5

Woosh bersarang dah nak sambung part ubahsuai rumah especially bahagian dapur atau kitchen kabinet ni.

Saya rasa tak complete kalau tak tunjuk apa kesudahannya. 

Setelah 4 tahun duduk rumah ni baru nak postkan gambar yea...sorry..terabai dan terlena agak lama...tara...ini dia.





Perkara utama bila buat kitchen kabinet, keperluan ada socket elektrik di dinding yg banyak tu perlu kerana banyak gadjet2 yg akan suri rumah a.k.a. isteri akan guna ketika persediaan memasak.

Saya namakan tema warna ni...ferrari kerana warna merah dan hitam..bhahaha.

Utk dapur rumah saya kali ni saya tidak menggunakan ventilator kerana dapur rumah saya mempunyai 2 pintu dan banyak tingkap dan tentunya banyak pencahayaan yg dititikberatkan.

Oleh kerana faktor pemilihan rumah di kawasan hujung/corner, maka saya tidak ada jiran "mengadap" ke arah dapur ini, maka privacy kami dapat optimumkan sebanyak mungkin.

Begitu juga pemilihan "bukan kayu" ke atas struktur bhg pintu dan juga rak kabinet dapur ini kerana saya inginkan dapur ini layaknya digunakan secara kasar atau basahan tanpa perlu maintenance yg tinggi atau takut mereput atau diserang anai-anai.

No comments:

Post a Comment